De digitalisering zet zich door. Manieren vinden om op een duidelijke en vooral heldere wijze te communiceren met de Blankenbergenaar en zijn vele bezoekers blijft een belangrijk doel. Het stadsbestuur heeft daarom besloten te investeren in een messcherp 6m² led-scherm dat op het Leopold III-plein zal opgesteld worden en dus meteen zichtbaar zal zijn voor wie de stad betreedt vanuit het station. Zo kunnen inwoners en bezoekers gemakkelijk op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes en huidige/toekomstige activiteiten in Blankenberge zoals de Bloemenstoet, Halloween, het Winterdorp en Carnaval. Het innovatieve scherm zal ongetwijfeld de aandacht trekken van het publiek.
Initieel zal het scherm voor 3 maanden gehuurd worden, maar na een eventuele positieve evaluatie zal de mogelijkheid bestaan om de installatie ook daadwerkelijk aan te schaffen, waarbij de huurprijs in mindering zal worden gebracht.
‘’Dit initiatief van Schepen Mitch De Geest zal onze communicatie verder verfijnen. De Blankenbergenaar en de toeristen zullen aan de hand van het scherm meteen belangrijke en interessante boodschappen en andere updates te zien krijgen. De burger verwacht meer dan statische berichtgeving. Het is daarom ook een nuttige en vooral duurzame investering. In andere steden en gemeenten heeft een dergelijk scherm al zeker bewezen een meerwaarde te zijn ,’’ aldus burgemeester Björn Prasse